Kto zarabia na mundialu
Sport i biznes | Oczywiście FIFA i partnerzy oraz linie lotnicze. Także sponsorzy i miejscowe firmy, które chcą się wypromować na świecie. Ale obok nich inne przedsiębiorstwa i sieci handlowe, które łapią okazję nadarzającą się raz na cztery lata.
Danuta Walewska
Czas pozostający do rozpoczęcia piłkarskich mistrzostw świata w Brazylii odliczał przez cztery lata na stronie FIFA szwajcarski zegarek Hublot. Teraz już pilnuje także punktualności wszystkich rozgrywek.
Głównym partnerem lotniczym jest dubajska linia Emirates, która w trakcie mistrzostw świata przewiezie przynajmniej 18 tys. pasażerów. Linia, która sama sponsoruje kilka klubów w Europie, teraz wyświetla na pokładach swoich samolotów filmy reklamowe z Pelem i Cristiano Ronaldo w rolach głównych. Tym samym chce rozpocząć światową debatę, która ma wyłonić najwspanialszego piłkarza wszech czasów.
Oficjalnymi partnerami imprezy są także emitent kart płatniczych Visa, odzieżowa marka sportowa Adidas, ponadto Sony, Coca-Cola oraz koreańskie marki motoryzacyjne – Hyundai i Kia.
Globalna impreza, lokalne promocje
Piłkarze będą jeździli na mecze autokarami tych marek, ale Hyundai w kilku krajach, w tym także w Polsce, wykorzystał tę okazję do zwiększenia sprzedaży i ogłoszenia akcji promocyjnej z limitowaną edycją Brasil. Na przykład, kupując model ix35, klient otrzymuje zniżkę do 7,7 tys. zł, a dodatkowo m.in. zestaw multimedialny Blaupunkt i piłkę, jaką będą rozgrywane mecze – Adidas Brazuca (w sklepach kosztuje od 369 do 399 zł za sztukę).
Przy kupnie i30 zniżka wynosi 6950 zł, a w dodatkowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta