Aby otrzymać wypis z rejestru, trzeba złożyć wniosek
Zdarza się, że podatnik chce sprawdzić, czy rzecz, którą zamierza nabyć, nie jest obciążona z tytułu zaległości wobec fiskusa. W takiej sytuacji może zwrócić się do organu z pismem o wydanie stosownego zaświadczenia.
Prowadzę działalność gospodarczą. Organ podatkowy ustanowił na ruchomości mojej firmy (samochodzie firmowym) zastaw skarbowy. Teraz ubezpieczyciel żąda ode mnie dokumentacji związanej z tym zastawem. W jaki sposób poprosić, aby organ dał mi potwierdzenie o obciążeniu mojej ruchomości zastawem skarbowym oraz o wysokości zabezpieczonego zobowiązania podatkowego? Ile kosztuje wydanie takiego dokumentu? – pyta czytelnik.
Organ podatkowy, chcąc się zabezpieczyć przed niewypłacalnością podatnika, ma prawo ustanowić zastaw skarbowy na ruchomościach należących do majątku podatnika. W ten sposób następuje zabezpieczenie spłaty zaległości podatkowych będących dochodem Skarbu Państwa czy jednostek samorządu terytorialnego, a także odsetek za zwłokę od tych zaległości. Rejestry te są prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych.
Zgodnie z art. 46 § 1 ordynacji podatkowej, organ prowadzący rejestr zastawów skarbowych, na wniosek zainteresowanego, wydaje wypis z rejestru zastawów skarbowych zawierający informacje o obciążeniu rzeczy lub prawa zastawem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta