Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Możemy się przyjrzeć Polsce

17 czerwca 2014 | Ekonomia i Rozwój
Dieter Zetsche jest prezesem Daimlera i szefem Mercedesa Benza od 2006 roku. Urodził się w Turcji, gdzie mieszkali jego rodzice. Do Niemiec przeprowadzili się w 1953 roku. Jest inżynierem, skończył uniwersytet w Karlsruhe, doktoryzował się na uniwersytecie w Paderborn. W Daimler Benz pracuje od 1976 roku. Prezesem i dyrektorem generalnym Chryslera został w roku 2000.
autor zdjęcia: Jason Alden
źródło: Bloomberg
Dieter Zetsche jest prezesem Daimlera i szefem Mercedesa Benza od 2006 roku. Urodził się w Turcji, gdzie mieszkali jego rodzice. Do Niemiec przeprowadzili się w 1953 roku. Jest inżynierem, skończył uniwersytet w Karlsruhe, doktoryzował się na uniwersytecie w Paderborn. W Daimler Benz pracuje od 1976 roku. Prezesem i dyrektorem generalnym Chryslera został w roku 2000.

Dieter Zetsche | Rynkiem, gdzie producenci najmocniej bronią pozycji, są Niemcy – mówi szef Daimlera.

Jak na razie europejski rynek aut nie rozczarowuje...

Dieter Zetsche: Rzeczywiście, porównanie obecnego roku do ubiegłego wygląda zachęcająco. Ale musimy pamiętać, że wystartowaliśmy z bardzo niskiego poziomu. Nie zniknęło ryzyko ani potencjalne zagrożenia. Nie można powiedzieć, że rynkową zapaść Europa ma definitywnie za sobą. Kiedy patrzę i na rynek światowy, i na europejski, mogę powiedzieć jedno: dla Mercedesa wygląda to zdecydowanie dobrze.

Czy sądzi pan, że odbudowa rynku będzie nadal szybsza dla rynku premium czy też ożywienie, jakie odczuwamy obecnie, jest zapowiedzią koniunktury dla wszystkich, także tych tańszych marek?

W czasie ostatniego kryzysu rzeczywiście okazało się, że marki premium znacznie lepiej dawały sobie radę niż marki tańsze, popularne. Nie sądzę, żeby tym razem miało się to diametralnie zmienić.

Globalny wzrost sprzedaży producenci aut zawdzięczają przede wszystkim rynkowi chińskiemu. Jak pan ocenia możliwości rozwoju tego rynku?

Takie instrumenty finansowe, jak leasing i inne formy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9866

Wydanie: 9866

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament