Zdobądź pieniądze na ekspansję
Eksport | Co piąta polska mikrofirma planuje wyjście z biznesem za granicę. Jak pozyskać finansowanie takiego rozwoju?
michał duszczyk
Coraz więcej rodzimych firm stawia na rozwój za granicą. Z badania Citi Handlowego wynika, że w ciągu najbliższych dwóch lat 39 proc. polskich przedsiębiorstw planuje ekspansję międzynarodową, a co piąta uważa ją za największe strategiczne wyzwanie na najbliższe dwa lata. Zamiar taki w ciągu najbliższych dwóch lat deklaruje 21 proc. polskich mikrofirm. Oznacza to, że w 2016 roku już co trzecie mikroprzedsiębiorstwo będzie działało na więcej niż jednym rynku.
Eksport mocno rośnie
Wśród firm, które do tej pory zdecydowały się na ekspansję zagraniczną, aż 94 proc. pozytywnie ocenia ten ruch, a 96 proc. planuje wejść na kolejne rynki. Większość przebadanych firm planuje rozszerzać swój zasięg o Niemcy – aż 34 proc. spośród spółek, które chcą zaistnieć za granicą.
Jak wynika z danych GUS, Niemcy to nadal najpopularniejszy kierunek eksportu.
– Sprzyja temu stabilność gospodarcza i regulacyjna u naszych zachodnich sąsiadów – mówi Tomasz Daniun, dyrektor ds. segmentów detalicznych w Citi Handlowy. Z badań Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych wynika, że w latach 2014–2015 eksport do tego kraju wzrośnie odpowiednio o 10,7 proc. i 11 proc. W tym czasie polski eksport do pozostałych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta