Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Menedżer twarzą firmy

28 sierpnia 2014 | Menedżer | Paulina Zaręba
Paulina Zaręba
źródło: materiały prasowe
Paulina Zaręba
źródło: Rzeczpospolita

Krocie przeznaczane na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w otoczeniu, głównie na działania marketingowe i promocyjne, nie pomogą, gdy firmą zarządza nieporadny menedżer.

Wizerunek organizacji w otoczeniu to zespół przekonań, wyobrażeń i skojarzeń na temat firmy, bezpośrednio wpływających na lojalność pracowników, atmosferę pracy, liczbę kandydatów chętnych do zatrudnienia się w jej strukturach, relacje z partnerami, a nawet przewagę konkurencyjną i efektywność przedsiębiorstwa. Kreowanie odpowiedniego wizerunku firmy to długotrwały proces wymagający sporych nakładów. Jednak strategiczną rolę pełni tu menedżer.

Kluczowa rola

Na wizerunek przedsiębiorstwa składa się wiele elementów stanowiących tożsamość firmy, takich jak jego filozofia, misja, wizja, strategia, styl kierowania i zarządzania, a także współpraca z partnerami. Reputacja przedsiębiorstwa kształtowana jest więc przez wiele czynników, spośród których kultura organizacji jest fundamentalna. I tu zaczyna się wizerunek firmy, na który największy wpływ mają menedżerowie.

Kultura pracy

Dobierając zespoły, wdrażając strategie, ustalając zasady i plany pracy, motywując pracowników, powierzając zadania podwładnym i rozliczając ich z wykonania obowiązków, a przede wszystkim podejmując decyzje i je komunikując...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9926

Wydanie: 9926

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament