Jeep jest na właściwym kursie
Mogę śmiało planować, że w ciągu kolejnych pięciu lat będziemy w stanie znów podwoić sprzedaż – mówi prezes marki Jeep i wiceprezes Fiat Chrysler Automobiles.
Rz: Ile Fiata jest dzisiaj w autach Jeepa?
Nie mamy nic do ukrycia. Kiedy jest globalny producent mający wiele marek, jest oczywiste, że wspólnie wykorzystuje się najdroższe i najnowocześniejsze technologie. To fundamentalne podstawy przepisu na sukces. Ale z tego samego przepisu wynika, że każda z marek musi mieć swoją odrębność. Tak więc Jeep ma na wyłączność niepowtarzalny system napędu na cztery koła, możliwość wybierania opcji jazdy w konkretnym terenie i hamulce, jakich nie ma żadne inne auto. To wszystko jest „czysty Jeep" i gdziekolwiek byłby produkowany – w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Brazylii czy we Włoszech – zawsze pozostanie Jeepem.
Jeśli spojrzymy do wnętrza naszych aut, zgoda, trochę się różnią, ale i tutaj nie można mieć żadnych wątpliwości, jaka to marka. Może w Renegade zrobiliśmy ukłon ku młodszym właścicielom, może poszaleliśmy trochę z materiałami po to tylko, aby właśnie zachęcić młodszych kierowców.
Fiat 500x jest zupełnie innym modelem auta i skierowany jest do zupełnie innej publiczności. Jeśli podoba się tym samym osobom, które kupują jeepy, to nie widzę w tym nic złego. I rozumiem pani pytanie, bo każdy globalny producent aut zawsze stoi przed trudnym wyborem, które ze wspólnych technologii wykorzystać w produkcji. Ale nie mam żadnych wątpliwości co do tego, że nasza polityka silnego wyróżnienia Jeepa, jednej z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta