Gdy jedna reprymenda nie pomoże
Plan naprawczy pozwala szefowi wspólnie z pracownikiem wytyczyć mu drogę do osiągnięcia wyznaczonych celów. Ma on usprawnić realizację jego obowiązków.
Rz: Za nami przełom roku i w wielu firmach po ocenach okresowych pracowników wyznacza się im nowe zadania, podejmuje decyzje kadrowe. Po co tak szczegółowo analizuje się wyniki pracy i zaangażowanie zatrudnionych?
Dorota Strzelec: Ocena pracy wiąże się ze stopniem realizacji celów przedsiębiorstwa wynikających z jego misji i przyjętej strategii rozwoju. Jej wyniki można wykorzystać do podziału budżetu wynagrodzeń, zmian w strukturze zatrudnienia, awansów czy rozstania z pracownikiem, który nie spełnia oczekiwań pracodawcy. Jest to też ważna informacja zwrotna dla pracownika – może stanowić źródło jego motywacji i pozwala szczegółowo zaplanować jego rozwój i szkolenia. Dlatego pracodawcy coraz większą wagę przywiązują do wpływu tej oceny na karierę pracownika.
Co więc zrobić, gdy wypada ona poniżej ich oczekiwań? Jak wtedy szef ma zareagować – dać pracownikowi drugą szansę?
Kiedy mimo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta