Firmy stawiają na małe obiekty
Parkami handlowymi interesują się przede wszystkim najemcy wielkopowierzchniowi.
Według analityków firmy Savills w tym roku w Polsce podaż parków handlowych zwiększy się o ok. 95 tys. mkw. – Stanowią one około 17 proc. nowej powierzchni handlowej oddawanej do użytku w 2015 r. Ich udział rośnie głównie dzięki realizacji małych obiektów powstających przede wszystkim w mniejszych miastach. Natomiast w dużych ośrodkach parki handlowe powstają najczęściej w okolicy nowych i wielkich osiedli mieszkaniowych – opowiada Wioleta Wojtczak, starszy konsultant w dziale badań i doradztwa Savills.
Jak prognozują przedstawiciele Colliers International, roczny poziom nowej podaży parków handlowych pozostanie stabilny. Według ich przewidywań co roku oferta obiektów tego typu będzie się powiększać w Polsce o ok. 50–100 tys. mkw.
– Deweloperzy będą stawiać głównie niewielkie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta