Lotniska mogą zarabiać więcej
Odprawa pasażerów i obsługa linii przynoszą dobrze zarządzanym portom 50 proc. wpływów.
Danuta Walewska
Reszta może pochodzić z działalności handlowej, czyli wynajmu powierzchni dla sklepów, restauracji, miejsc parkingowych – wynika z analizy CAPA Aviation. Najmniej doceniane, i to na całym świecie, są wpływy z reklamy. Ale te akurat najszybciej można zwiększyć.
Im większy port, tym szybciej rosną wpływy z reklam i całej części pozalotniczej. Wpływy z lotniskowych reklam najszybciej mają rosnąć na rynkach wschodzących, w tym w Europie Środkowej i Wschodniej. Najwolniej w Japonii i strefie euro.
Duże inwestycje
Zwiększanie przychodów, w tym z działalności pozalotniczej, wymaga inwestycji. Dlatego dzisiaj w Europie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta