Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmowe oczekiwania

29 czerwca 2015 | Dobra Firma
Marką, która w 2014 roku dokonała największego skoku sprzedaży, był SEAT
źródło: Seat
Marką, która w 2014 roku dokonała największego skoku sprzedaży, był SEAT

Floty | Rośnie popularność SUV-ów 
oraz modeli wyposażonych w silniki wysokoprężne. Ale na pierwszym miejscu wciąż są modele kompaktowe.

Robert Przybylski

Nabywca aut firmowych decyduje o kształcie polskiego rynku nowych samochodów. W 2014 roku rejestracje aut firmowych stanowiły 61,4 proc. rynku, o 3,2 pkt proc. więcej niż w 2013 roku. Tempo powiększania udziału aut firmowych w rynku było o 50 proc. większe niż rok wcześniej. W liczbach bezwzględnych w 2014 roku firmy zarejestrowały 201,2 tys. aut osobowych, wzrost wyniósł 19,3 proc.

Najpopularniejszym segmentem całego rynku pozostają modele kompaktowe (segment C), których liczba rejestracji w 2014 roku powiększyła się o 18 proc., do 100,7 tys. sztuk. Na drugim miejscu po raz pierwszy znalazły się małe i średnie SUV-y (68,9 tys. rejestracji), a liczba rejestracji wzrosła o ponad 19 proc. w stosunku do wcześniejszego roku. Dopiero za nimi, z 59,5 tys. sztuk, znalazły się auta segmentu B, notując 3-proc. spadek.

Auta klasy średniej (segment D) zanotowały 22,3-proc.wzrost, do 34,6 tys. sztuk, natomiast małe minivany zanotowały blisko 6-proc. przyrost, do 21,4 tys. rejestracji....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10178

Wydanie: 10178

Spis treści
Zamów abonament