Firmowe oczekiwania
Floty | Rośnie popularność SUV-ów oraz modeli wyposażonych w silniki wysokoprężne. Ale na pierwszym miejscu wciąż są modele kompaktowe.
Robert Przybylski
Nabywca aut firmowych decyduje o kształcie polskiego rynku nowych samochodów. W 2014 roku rejestracje aut firmowych stanowiły 61,4 proc. rynku, o 3,2 pkt proc. więcej niż w 2013 roku. Tempo powiększania udziału aut firmowych w rynku było o 50 proc. większe niż rok wcześniej. W liczbach bezwzględnych w 2014 roku firmy zarejestrowały 201,2 tys. aut osobowych, wzrost wyniósł 19,3 proc.
Najpopularniejszym segmentem całego rynku pozostają modele kompaktowe (segment C), których liczba rejestracji w 2014 roku powiększyła się o 18 proc., do 100,7 tys. sztuk. Na drugim miejscu po raz pierwszy znalazły się małe i średnie SUV-y (68,9 tys. rejestracji), a liczba rejestracji wzrosła o ponad 19 proc. w stosunku do wcześniejszego roku. Dopiero za nimi, z 59,5 tys. sztuk, znalazły się auta segmentu B, notując 3-proc. spadek.
Auta klasy średniej (segment D) zanotowały 22,3-proc.wzrost, do 34,6 tys. sztuk, natomiast małe minivany zanotowały blisko 6-proc. przyrost, do 21,4 tys. rejestracji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta