Sklepy kontra fiskus
handel | Sieci coraz mniej chętnie dzielą się zyskami, ale nowy podatek mogą raczej zapłacić ich klienci.
Piotr Mazurkiewicz
Z danych zebranych przez wywiadownię gospodarczą Bisnode Polska wynika, że w 2013 roku ogółem 175 sieci handlowych z sektora sprzedaży detalicznej odprowadziło 440 mln zł z tytułu podatku dochodowego – było to tylko 0,47 proc. ich przychodów.
– W porównaniu z rokiem 2012 stanowi to spadek o blisko 25 proc. Spadek znaczny, szczególnie w kontekście tego, że w latach 2012 i 2011 te same podmioty odprowadziły porównywalną wartość, wynoszącą ponad 586 mln zł – wyjaśnia Tomasz Starzyk z Bisnode Polska.
Polska jak Węgry?
Danych za 2014 r. jeszcze nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta