Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Turyści walczą o swoje

17 sierpnia 2015 | Pierwsza strona | Katarzyna Borowska

Biura podróży, linie lotnicze, a nawet linie kolejowe nie mogą już lekceważyć klientów, bo ci, rozczarowani, potrafią upomnieć się o swoje prawa.

Do połowy sierpnia na opóźniony lot poskarżyło się już ponad 2,2 tys. osób, a w całym 2014 r. – 3115. Gdy w autokarze czy pociągu zepsuje się klimatyzacja, podróżni od razu zbierają podpisy pod reklamacją. A jeśli warunki w hotelu są inne, niż obiecali organizatorzy, dokumentują wszystko zdjęciami.

Miejscy rzecznicy praw konsumentów podkreślają, że turyści są coraz lepiej przygotowani do walki z nieuczciwymi organizatorami turystyki.

– Wiedzą, ile czasu mają na reklamację, jak ją napisać, udokumentować i gdzie złożyć – podkreślają.

Wiele spraw kończy się w sądzie. Turyści domagają się odszkodowania za zmarnowany urlop i i wygrywają.

—bork

Wydanie: 10219

Wydanie: 10219

Spis treści
Zamów abonament