Turyści walczą o swoje
Biura podróży, linie lotnicze, a nawet linie kolejowe nie mogą już lekceważyć klientów, bo ci, rozczarowani, potrafią upomnieć się o swoje prawa.
Do połowy sierpnia na opóźniony lot poskarżyło się już ponad 2,2 tys. osób, a w całym 2014 r. – 3115. Gdy w autokarze czy pociągu zepsuje się klimatyzacja, podróżni od razu zbierają podpisy pod reklamacją. A jeśli warunki w hotelu są inne, niż obiecali organizatorzy, dokumentują wszystko zdjęciami.
Miejscy rzecznicy praw konsumentów podkreślają, że turyści są coraz lepiej przygotowani do walki z nieuczciwymi organizatorami turystyki.
– Wiedzą, ile czasu mają na reklamację, jak ją napisać, udokumentować i gdzie złożyć – podkreślają.
Wiele spraw kończy się w sądzie. Turyści domagają się odszkodowania za zmarnowany urlop i i wygrywają.
—bork