Jak wcześnie można zacząć walkę o prawidłową interpretację
Podatnik ma prawo kwestionować interpretację prawa podatkowego już wtedy, gdy zostanie o jej treści poinformowany telefonicznie.
Od początku 2016 roku podatnicy starający się o wydanie interpretacji indywidualnych mogą korzystać z nowego udogodnienia. Otóż mogą się zwrócić z wnioskiem do organu wydającego interpretacje o udzielenie informacji przez telefon albo e-mailem o dacie wydania interpretacji i o jej treści (albo o tym, że np. wydanie interpretacji jest niedopuszczalne).
Takie uprawnienie zagwarantował im nowy przepis art. 14d § 3 ordynacji podatkowej. Było to wypełnienie luki prawnej, która pozwalała poprzednio fiskusowi na przeciąganie terminu na wydanie interpretacji. Zdarzało się bowiem, że podatnik otrzymywał pismo zawierające interpretację grubo po tym terminie, choć data wydania teoretycznie mieściła się w trzech miesiącach od złożenia wniosku.
Nazajutrz po wydaniu
Teraz, nawet gdy podatnik wystąpi o informację telefoniczną lub e-mailową przed wydaniem interpretacji, to fiskus musi go tą drogą poinformować o jej treści nazajutrz po jej wydaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta