Adwokaci, do dzieła
Kształtujmy przyszłość. Pamiętajmy o przeszłości. Nie żyjmy przeszłością. I nie wyważajmy otwartych drzwi – apeluje prawnik.
Dariusz Gradzi
Dokąd zmierza adwokatura? Płynie obranym kursem czy dryfuje w nieznane? Na te pytania przyjdzie nam odpowiedzieć w najbliższym czasie, a zadania i zmiany, jakie stoją przed nią, doskonale ilustrują poniższe cytaty. Henry Ford stwierdził kiedyś: „gdybym na początku swojej kariery przedsiębiorcy zapytał ludzi, jak chcą się poruszać, wszyscy byliby zgodni i odpowiedzieliby, że potrzebują szybszych koni (...)". Steve Jobs rozwinął powyższe, dodając: „Nowe, kreatywne rozwiązania opierają się na obserwacji i analizie doświadczeń (...)".
W mojej ocenie rozważania o przyszłości adwokatury powinny koncentrować się na sześciu najważniejszych zagadnieniach.
1. Wizja/ Strategia/ Wizerunek
Dyskusja o wizji i strategii adwokatury powinna się toczyć na płaszczyźnie celów, które chcemy osiągnąć (np. zmiana postrzegania, że zajmujemy się tylko sprawami karnymi i rodzinnymi oraz że usługi adwokackie są kosztowne). Środki prowadzące do tych celów powinni opracować fachowcy od budowy wizerunku spoza adwokatury. Nie sposób sobie bowiem wyobrazić, że przychodzący do adwokata klient, którego celem jest uniewinnienie, mówi mu, jak ma do tego doprowadzić. W ocenie wizerunku waga spojrzenia kogoś z zewnątrz jest nieoceniona. Kolegialne ciała mogą określić wizję czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta