Firmy częściej wspierają zwalnianych
Przy rosnącej konkurencji o kandydatów do pracy polscy pracodawcy bardziej dbają o swój dobry wizerunek. Wpływa to na większą popularność programów wsparcia (outplacementu) dla odprawianych pracowników.
Anita Błaszczak
Wyobraźmy sobie taką sytuację: w drzwiach dobrej restauracji staje potencjalny gość. Kelner, cały w uśmiechach i ukłonach, zaprasza go do wejścia – ale gość kątem oka dostrzega, jak otwierają się drzwi obok i drugi kelner brutalnie wykopuje na ulicę jakiegoś biesiadnika. Większość osób postawionych w sytuacji zapraszanego gościa wybrałaby inny lokal. Podobnie jest w przypadku pracodawców.
Piotr Wielgomas, prezes firmy doradztwa personalnego Bigram, często przywołuje restauracyjną scenkę podczas dyskusji o programach outplacementu, czyli wsparcia dla zwalnianych pracowników. Jak przypomina, wiele firm, zwalniając specjalistów czy menedżerów, jednocześnie poszukuje kandydatów, którzy będą lepiej odpowiadali obecnym potrzebom przedsiębiorstwa i wyzwaniom rynku. W takiej sytuacji łatwo o powtórkę sceny spod restauracji.
Pokonać złe emocje
Kandydaci do pracy i zwalniani pracownicy wprawdzie rzadko mają okazję do bezpośredniej konfrontacji, ale popularność mediów społecznościowych i forów z opiniami o firmach (gdzie wielu kandydatów sprawdza opinie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta