Polskość już nie przeszkadza, staje się rynkowym atutem
Krajowe firmy i marki coraz chętniej podkreślają rodzimy rodowód w oznakowaniu produktów i kampaniach reklamowych. Zasadność takich działań potwierdzają badania postaw konsumentów, którzy doceniają polskie wyroby.
Anita Błaszczak
„Wspólnie budujemy przyszłość naszego kraju i naszych dzieci. Zyski przeznaczmy na rozwój polskiej innowacji" – podkreśla najnowszy spot reklamowy Grupy Adamed, jednej z czołowych firm farmaceutycznych. W minutowej reklamówce odniesienia do polskości pojawiają się kilkakrotnie – także w przypomnieniu, iż „kupując polskie leki grupy Adamed, tworzysz nowe miejsca pracy".
– Prowadzone przez firmę dwie odsłony kampanii wizerunkowej akcentują nie tylko polskość, ale również innowacyjność oraz wysoką jakość oferowanych produktów – dostępnych w Polsce i na rynkach zagranicznych – podkreśla Katarzyna Dubno, dyrektor działu relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia Grupy Adamed. Jak dodaje, aspekt polskości jest elementem długofalowej strategii biznesowej firmy od początku jej istnienia, a więc już od 30 lat.
Patriotyzm spożywczy
Rodzinna firma Małgorzaty i Macieja Adamkiewiczów należy do rosnącej grupy firm, które rodzimy rodowód traktują dzisiaj jako dodatkowy atut w biznesie. Wśród nich jest też największa polska sieć delikatesów Alma, która swoją kampanię reklamową przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia prowadziła pod hasłem „Alma, prawdziwie polskie delikatesy". – Celem kampanii jest promocja oferty zdrowej i naturalnej żywności, pochodzącej od sprawdzonych polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta