Płacę podatki – jestem patriotą
Partnerstwo między państwem a biznesem, przejrzystość przepisów oraz budowanie świadomości potrzeby wspierania polskiej gospodarki to główne filary patriotyzmu podatkowego wśród rodzimych firm.
Paulina Błaziak
Takie wnioski płyną z dyskusji będącej częścią programu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu, zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" oraz Fundację Patriotyzmu Gospodarczego. Uczestnicy spotkania, przedstawiciele rządu oraz przedsiębiorcy debatowali nad sposobami, które mogłyby zachęcić prowadzących firmy do uczciwego płacenia podatków.
Umiłowanie ojczyzny
Jak wynika z badania serwisu Ceneo, dla połowy internautów produkt polski to taki, który został wytworzony przez firmę zarejestrowaną w Polsce, która płaci tu podatki. Ta patriotyczna postawa jest jednak trudna do wypracowania. Maciej Stańczuk, wiceprezydent Pracodawców RP, zauważył, że patriotyzm to nie tylko kupowanie rodzimych towarów i płacenie podatków, ale również adekwatna polityka, która sprzyja firmom niezależnie od kraju pochodzenia kapitału. Podkreślał, że należy rozróżniać pojęcie patriotyzmu i nacjonalizmu gospodarczego. Negowanie zagranicznych przedsiębiorców stoi w opozycji do promowania polskich i, jak zauważył, jest sprzeczne z interesami Polski, czyniąc jej gospodarkę kontrproduktywną.
Wicepremier i minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin podkreślał, że nie tylko przedsiębiorcy powinni być patriotyczni – dotyczy to również państwa. Wymienił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta