Nadciąga nowy polski boom remontowy
Co trzeci Polak planuje odnowienie mieszkania lub domu. Sieci budowlane liczą na duże zyski.
piotr mazurkiewicz
Wydatki na remonty zajmowały do tej pory dalekie miejsce na liście wydatków Polaków. Nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że co czwartą złotówkę statystyczne gospodarstwo wydaje ciągle na żywność. Jednak w miarę wzrostu wynagrodzeń kwota dostępna na odnowienie mieszkania czy domu rośnie, co widać po obrotach sieci sprzedających materiały budowlane i artykuły wyposażenia wnętrz. Po ok. 2-proc. wzroście w 2015 i płaskim 2014 r., ten zapowiada się znacznie lepiej.
Z raportu L'Observatoire Cetelem wynika, że w 2016 r. 32 proc. Polaków planuje wydatki związane z remontem domu czy mieszkania. Wśród 13 badanych państw Unii to jeden z najwyższych wskaźników. 27 proc. planuje wydatki na artykuły ogrodnicze i narzędzia.
– Spadła liczba chętnych na nowe nieruchomości, dlatego widzimy wzrost zainteresowania remontami, zakupami mebli czy sprzętu – podają analitycy banku Cetelem.
Szybki rozwój
Euromonitor International...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta