Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedyś koleją, niedługo rowerem

13 kwietnia 2016 | Życie Śląska | Izabela Kacprzak
Dziś można przewieźć rower pociągiem. Za parę lat rowerzyści mogą pojechać ścieżkami na torach
źródło: materiały prasowe
Dziś można przewieźć rower pociągiem. Za parę lat rowerzyści mogą pojechać ścieżkami na torach

Światowe badania potwierdzają, że to rowerzyści najlepiej stymulują rozwój lokalnych gospodarek.

Inwestycja w sieć wypożyczalni rowerów w 13 miastach śląskiej metropolii ma kosztować ponad 37 mln zł. Najwięcej musiałyby wyłożyć Katowice – ponad 7,7 mln zł, najmniej Mysłowice – niespełna 1 mln zł – wyliczyła firma ko projekty z Wrocławia, która na zlecenie Górnośląskiego Związku Metropolitalnego przygotowała koncepcję Metropolitalnego Systemu Wypożyczalni Rowerów Publicznych, tzw. GZM Bike. Takie samoobsługowe wypożyczalnie funkcjonują w 11 miastach w Polsce (jeszcze w 2008 r. nie było ani jednego). Wariant docelowy oszacowany przez ko projekty przewiduje lokalizacje 1525 stacji z ponad 10,6 tys. rowerów w całym obszarze GZM, w którym mieszka 1,6 mln ludzi. Według ko projektów średni miesięczny koszt związany z zarządzaniem wypożyczalnią wyniesie ok. 1,62 mln. A zyski?

– Rewitalizacja lokalnego sektora usługowego, zdrowsi mieszkańcy, odkorkowanie ulic – wylicza Daniel Chojnacki z firmy ko projekty.

Śląsk w ogonie

Dlatego śląska...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10419

Wydanie: 10419

Spis treści
Zamów abonament