Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wojny cenowej nie będzie

13 kwietnia 2016 | Ekonomia
źródło: Bloomberg

Dietmar Voggenreiter | Wraz ze wzrostem sprzedaży zwiększa się konkurencja między producentami droższych aut, głównie trzech niemieckich marek: BMW, Mercedes i Audi 
– mówi wiceprezes Audi AG.

Rz: W 2015 roku Audi wykonało swoje sprzedażowe plany zakładane na 2018 rok. Czy te plany były niedoszacowane, czy Audi miało tak dobry rok?

Rzeczywiście, w 2015 roku mieliśmy w planach sprzedaż 1,5 mln aut, która okazała się o 300 tys. większa. Było to możliwe, bo mamy trafioną ofertę i odpowiednią globalną strategię, „trzy filary": Stany Zjednoczone, Europa i Azja, w tym przede wszystkim Chiny. Tymczasem nikt nie przewidywał, że popyt w Europie okaże się taki silny, a rynek rzeczywiście odbudował się po kryzysie finansowym. Na rynku amerykańskim udało nam się po raz pierwszy przekroczyć 200 tys. sprzedanych aut. W Chinach nasza sprzedaż też rośnie szybciej niż rynek. W tym kraju akurat był to dla nas rok konsolidacji, dokonaliśmy przeglądu strategii, odchodząc między innymi od polityki rabatowej.

Zresztą rynek chiński dopiero teraz zaczyna się normalizować. Dzisiaj rocznie sprzedaje się tam ponad 18 mln aut. W przeszłości mieliśmy w tym kraju wzrost w tempie dwucyfrowym, nawet o 70 proc. To nie było ani normalne, ani do utrzymania na dłuższą metę. W ubiegłym roku sprzedaliśmy tam prawie 600 tys. aut. Jeśli w 2016 wzrost sięgnie 5 proc., to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10419

Wydanie: 10419

Spis treści
Zamów abonament