Rośnie popyt na ekspertów od UX
Hubert Anyżewski | Na rynku przewagą konkurencyjną zaczyna być to, co nazywamy doświadczeniem produktu: moment pierwszego zetknięcia z nim i ocena, czy to był kontakt fajny – mówi specjalista od UX designu.
Rz: Ile osób w Polsce rozumie terminy takie jak „projektowanie interakcji" czy „architektura informacji?
Hubert Anyżewski: Dokładnych danych na ten temat nie ma, ale na pewno mówimy o tysiącach osób, wnioskując z zainteresowania branżowymi wydarzeniami, profilami w mediach społecznościowych, liczbą odbiorców branżowych blogów czy studentów kierunku UX design, który miałem przyjemność założyć i prowadzę. Mamy ponad sto osób zainteresowanych tymi studiami w trzech miastach na roku. Na rynku jest już ok. 400 absolwentów tego kierunku, do tego ok. 350–400 osób co roku odwiedza konferencje UX Poland. A to przecież nie wszyscy zainteresowani.
Jaka jest wiedza polskich firm na ten temat i czy w ogóle powinny wiedzieć, co oznacza termin „user experience"?
Na pewno jest już na rynku świadomość UX i ona rośnie. Cały UX to nowe podejście do sposobu projektowania nowych rozwiązań. Świat i biznes w ostatnich latach bardzo się zmieniły. Padają kolosy w rodzaju Nokii, a powstają nowe wielkie firmy z projektów uruchamianych w garażach. Świat się zmienił, bo powstały nowe kanały przekazywania informacji i nowe urządzenia. Wraz z nimi zmienił się sposób użytkowania usług i produktów, pojawił się zupełnie nowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta