Firmowy bon ton, czyli dwanaście rad
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ | Otoczenie biznesowe rządzi się swoimi prawami, wśród których szczególne miejsce zajmują zasady dobrego zachowania, obowiązujące podczas spotkań i zebrań. Kluczowy jest wizerunek oraz pierwsze wrażenie, które może zależeć od sposobu zachowania.
Alain Kaj
Savoir-vivr'e to zwrot pochodzący z języka francuskiego, który oznacza znajomość obyczajów oraz umiejętność postępowania w sytuacjach towarzyskich. Savoir-être dotyczy odpowiedniego sposobu bycia, a savoir-faire wiedzy praktycznej. Biznesowy bon ton obowiązuje zarówno podczas formalnych spotkań biznesowych, jak i nieformalnych sytuacji towarzyskich. Znajomość dobrych manier ułatwia kontakty z przedstawicielami różnych narodowości. Etykieta dotyczy nie tylko kwestii uprzejmości, kolejności przedstawiania się i powitania, ale również stroju, języka i postępowania. W biznesie – jak i w życiu – kluczowy jest wizerunek oraz pierwsze wrażenie, które może zależeć od sposobu zachowania przy pierwszym kontakcie.
A oto dwanaście rad, jak poruszać się w biznesowym świecie, przestrzegać zasad bon tonu i uniknąć faux pas.
1. Punktualność
Zgodnie ze starym przysłowiem „punktualność jest grzecznością królów", dla reszty zaś jest obowiązkiem. Świadczy o szacunku dla cudzego czasu. Warto przybyć na miejsce 5–10 minut przed planowanym rozpoczęciem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta