Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmowy bon ton, czyli dwanaście rad

22 lipca 2016 | Prawo w biznesie | Alain Kaj

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ | Otoczenie biznesowe rządzi się swoimi prawami, wśród których szczególne miejsce zajmują zasady dobrego zachowania, obowiązujące podczas spotkań i zebrań. Kluczowy jest wizerunek oraz pierwsze wrażenie, które może zależeć od sposobu zachowania.

Alain Kaj

Savoir-vivr'e to zwrot pochodzący z języka francuskiego, który oznacza znajomość obyczajów oraz umiejętność postępowania w sytuacjach towarzyskich. Savoir-être dotyczy odpowiedniego sposobu bycia, a savoir-faire wiedzy praktycznej. Biznesowy bon ton obowiązuje zarówno podczas formalnych spotkań biznesowych, jak i nieformalnych sytuacji towarzyskich. Znajomość dobrych manier ułatwia kontakty z przedstawicielami różnych narodowości. Etykieta dotyczy nie tylko kwestii uprzejmości, kolejności przedstawiania się i powitania, ale również stroju, języka i postępowania. W biznesie – jak i w życiu – kluczowy jest wizerunek oraz pierwsze wrażenie, które może zależeć od sposobu zachowania przy pierwszym kontakcie.

A oto dwanaście rad, jak poruszać się w biznesowym świecie, przestrzegać zasad bon tonu i uniknąć faux pas.

1. Punktualność

Zgodnie ze starym przysłowiem „punktualność jest grzecznością królów", dla reszty zaś jest obowiązkiem. Świadczy o szacunku dla cudzego czasu. Warto przybyć na miejsce 5–10 minut przed planowanym rozpoczęciem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10503

Wydanie: 10503

Spis treści
Zamów abonament