Nie dla wszystkich galerii będzie miejsce na rynku
W całym kraju jest już ponad 13 mln mkw. powierzchni handlowej, w ramach różnych formatów.
Na przykład same centra handlowe mają 9,3 mln mkw., parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,57 mln mkw., a centra wyprzedażowe – 210 tys. mkw. – wynika z ostatnich danych firmy JLL.
Nowych obiektów nadal przybywa. – W pierwszym półroczu polski rynek wzbogacił się o 115,8 tys. mkw. powierzchni handlowej. Największe centra handlowe oddane do użytku od początku roku to Galeria Glogovia w Głogowie i Galeria Karuzela we Wrześni – wylicza Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor działu badań rynku i doradztwa w JLL.
Otwarcia is zamknięcie
Tylko w drugim kwartale roku przybyło ponad 91,3 tys. handlowych mkw. Do użytku została oddana Galeria Karuzela we Wrześni, Galeria Awangarda w Bartoszycach, Galeria Zaspa w Gdańsku, a także rozbudowana Morena i Auchan – również w Gdańsku.
Poza tym otwarto trzy sklepy budowlane: Leroy Merlin we Wrocławiu, Jeleniej Górze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta