Zasady udzielania informacji o wynagrodzeniu warto uregulować w wewnętrznej procedurze
Rozmowa | Robert Stępień radca prawny, prawnik w kancelarii raczkowski paruch
Rz: Czy pracodawca powinien żądać pisemnej prośby/przyzwolenia od pracownika, aby udzielić informacji dotyczącej jego wynagrodzenia w telefonicznej rozmowie z pracownikiem banku? W jaki sposób pracodawca może zweryfikować rozmówcę?
Robert Stępień: W art. 70 ust. 1 Prawa bankowego ustawodawca wyraźnie wskazał, że bank może żądać dokumentów i informacji potwierdzających zdolność kredytową od kredytobiorcy. Z drugiej strony, nie ma wyraźnego zakazu telefonicznego pozyskiwania takich informacji od pracodawcy. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) dopuścił taką praktykę, ale pod dwoma warunkami. Po pierwsze, pracownik musi wyrazić na to zgodę. Najczęściej wyraża ją zawierając z bankiem umowę kredytu. Zgodę powinien jednak wyrazić również wobec pracodawcy – na przekazanie danych. Do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta