Kolej przeznaczy 4 mld zł na nowe tory do portów
Pociągów towarowych będzie więcej, pojadą szybciej. Zyskają porty, przewoźnicy i eksporterzy.
Adam woźniak
We wrześniu sfinalizowana zostanie warta ponad 300 mln zł inwestycja kluczowa dla portu w Gdańsku. Na nowym moście nad Martwą Wisłą na linii z Pruszcza Gdańskiego otwarty zostanie drugi tor. Pozwoli to sześciokrotnie zwiększyć liczbę pociągów dojeżdżających do portu i terminalu kontenerowego DCT.
Jeszcze w tym miesiącu PLK wymieni rozjazdy i sieć trakcyjną, zmodernizowanych zostanie osiem przejazdów kolejowo-drogowych. Na przyszły rok zaplanowano rozpoczęcie przebudowy linii na terenie samego portu i początek modernizacji stacji towarowych Port Północny, Kanał Kaszubski i Zaspa Towarowa. Do 2020 r. mają być także zmodernizowane linie wyprowadzające ruch pociągów w głąb kraju.
Nowy korytarz
Dużych nakładów wymaga usprawnienie dojazdu do portu w Gdyni. W mieście konieczna będzie przebudowa torów, która umożliwi wjazd cięższych i dłuższych pociągów. Trzeba zmodernizować system sterowania ruchem, w planach jest budowa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta