Na wody wydajemy już więcej niż na oranżady
Trwa dobra passa wód butelkowanych. W tym sezonie zostały napojem bezalkoholowym, na który wydajemy najwięcej.
Beata Drewnowska
Do awansu wód o jedną pozycję doszło w pierwszej połowie 2016 r. – podaje spółka Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody, za firmą badawczą Nielsen. W tym czasie wydatki na nie zwiększyły się o prawie 12 proc., do niemal 1,85 mld zł. Wcześniej pierwsze miejsce zajmowały napoje gazowane. Od stycznia do końca czerwca tego roku wydaliśmy na nie prawie 1,7 mld zł.
– Już od dłuższego czasu kategoria wody jest liderem pod względem wielkości sprzedaży, ale pnie się również w zakresie jej wartości – mówi Marek Sumiła, dyrektor sprzedaży Żywiec Zdrój. – Jeszcze kilka lat temu była ona poza pierwszą piątką, jeśli chodzi o wartość sprzedaży produktów z kategorii żywność i napoje. Najnowsze dane pokazują, że jest już na miejscu trzecim – dodaje.
Dwa pierwsze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta