Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na wody wydajemy już więcej niż na oranżady

16 sierpnia 2016 | Ekonomia
Miliardy płyną nie tylko latem
źródło: Rzeczpospolita
Miliardy płyną nie tylko latem

Trwa dobra passa wód butelkowanych. W tym sezonie zostały napojem bezalkoholowym, na który wydajemy najwięcej.

Beata Drewnowska

Do awansu wód o jedną pozycję doszło w pierwszej połowie 2016 r. – podaje spółka Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody, za firmą badawczą Nielsen. W tym czasie wydatki na nie zwiększyły się o prawie 12 proc., do niemal 1,85 mld zł. Wcześniej pierwsze miejsce zajmowały napoje gazowane. Od stycznia do końca czerwca tego roku wydaliśmy na nie prawie 1,7 mld zł.

– Już od dłuższego czasu kategoria wody jest liderem pod względem wielkości sprzedaży, ale pnie się również w zakresie jej wartości – mówi Marek Sumiła, dyrektor sprzedaży Żywiec Zdrój. – Jeszcze kilka lat temu była ona poza pierwszą piątką, jeśli chodzi o wartość sprzedaży produktów z kategorii żywność i napoje. Najnowsze dane pokazują, że jest już na miejscu trzecim – dodaje.

Dwa pierwsze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10523

Wydanie: 10523

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament