Kto odpowiada za etykiety na produkcie
Aby zobowiązać skontrolowanego do zamiany etykiet trzeba mieć pewność, że nie jest on tylko usługodawcą. Nie można go bowiem zmuszać do modyfikowania informacji na cudzych opakowaniach i naruszania warunków umowy z partnerem handlowym.
W spółce przeprowadzono kontrolę, podczas której stwierdzono nieprawidłowości w oznakowaniu różnego rodzaju produktów. Chodziło o tysiące litrów tłuszczu roślinnego do smażenia, gotowania i pieczenia.
W ocenie inspekcji oznakowanie tych produktów było niezgodne z prawem. Przepisy wymagają bowiem obowiązkowego oznaczenie ilości składnika lub kategorii składników użytych do wytwarzania lub przygotowania danego środka spożywczego, gdy są one podkreślone w etykietowaniu słownie, obrazowo lub graficznie.
Tymczasem, na frontowej stronie zakwestionowanych opakowań zamieszczono informację o treści: „mix olejów – olej rzepakowy, olej słonecznikowy". Nie wskazano jaki jest udział oleju rzepakowego oraz słonecznikowego w produkcie.
Wezwanie i zalecenie
Spółka została wezwana do usunięcia nieprawidłowości w terminie 90 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych. Została też zobowiązana do poinformowania organu kontrolnego o sposobie wykonania zaleceń, niezwłocznie po ich wykonaniu, nie później niż w terminie 7 dni od daty upływu terminu wskazanego do usunięcia nieprawidłowości. Pouczono ją również, że kto nie usunął nieprawidłowości w terminie określonym w zaleceniach pokontrolnych, podlega karze pieniężnej do trzykrotnego przeciętnego wynagrodzenia za rok poprzedzający rok nałożenia kary....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta