Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bardzo tajemniczy sprzedawcy

07 czerwca 2017 | Ekonomia
 Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding. Od maja 2014 r. jest prezesem firmy, do której należą sieci z elektroniką Media Markt oraz Saturn. Ze spółką związany był wówczas już od ośmiu lat, wcześniej zajmował stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za zakupy.   Przed przejściem do Media Saturn Holding zajmował kluczowe stanowiska w firmach zajmujących się produkcją sprzętu elektronicznego jak Samsung Electronics Polska oraz Philips Polska. Marcin Rosati jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.   Za jego rządów Media Saturn Holding w Polsce mocno rozwinął swoją obecność w internecie, a firma weszła w ten kanał sprzedaży później niż rodzima konkurencja. Teraz przechodzi kolejne zmiany, jest formalnie wydzielana ze struktur niemieckiej Grupy Metro AG.
źródło: materiały prasowe
Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding. Od maja 2014 r. jest prezesem firmy, do której należą sieci z elektroniką Media Markt oraz Saturn. Ze spółką związany był wówczas już od ośmiu lat, wcześniej zajmował stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za zakupy. Przed przejściem do Media Saturn Holding zajmował kluczowe stanowiska w firmach zajmujących się produkcją sprzętu elektronicznego jak Samsung Electronics Polska oraz Philips Polska. Marcin Rosati jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Za jego rządów Media Saturn Holding w Polsce mocno rozwinął swoją obecność w internecie, a firma weszła w ten kanał sprzedaży później niż rodzima konkurencja. Teraz przechodzi kolejne zmiany, jest formalnie wydzielana ze struktur niemieckiej Grupy Metro AG.
Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu Euro-net. W firmie, do której należą salony RTV Euro AGD, pracuje od czerwca 2005 r. Tomasz Siedlecki jest twarzą firmy – zarówno właściciele, jak i zarząd nie występują w mediach.  Bezpośrednio przed przejściem do Euro-net przez rok był właścicielem spółki  eventowej Brand X, jeszcze wcześniej przez ponad trzy lata zajmował się strategią oraz nowymi projektami w firmie J. Walter Thompson Poland. Przez 2000 r. pracował z kolei w koncernie FCA (poprzednio Fiat Auto Poland) jako dyrektor marek Alfa Romeo oraz Lancia. Jeszcze wcześniej pracował w spółce Polskie Linie Telefoniczne. Znany jest jako pasjonat motocykli, na jednośladzie spędza każdy dłuższy urlop, w ten sposób porusza się również po mieście. ©℗
źródło: materiały prasowe
Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu Euro-net. W firmie, do której należą salony RTV Euro AGD, pracuje od czerwca 2005 r. Tomasz Siedlecki jest twarzą firmy – zarówno właściciele, jak i zarząd nie występują w mediach. Bezpośrednio przed przejściem do Euro-net przez rok był właścicielem spółki eventowej Brand X, jeszcze wcześniej przez ponad trzy lata zajmował się strategią oraz nowymi projektami w firmie J. Walter Thompson Poland. Przez 2000 r. pracował z kolei w koncernie FCA (poprzednio Fiat Auto Poland) jako dyrektor marek Alfa Romeo oraz Lancia. Jeszcze wcześniej pracował w spółce Polskie Linie Telefoniczne. Znany jest jako pasjonat motocykli, na jednośladzie spędza każdy dłuższy urlop, w ten sposób porusza się również po mieście. ©℗
Przemysław Budkowski, prezes Allegro. Obecność szefa największej platformy handlu internetowego w Polsce w tym gronie nie dziwi, ponieważ elektronika to obecnie główna kategoria, jeśli chodzi o udział w sprzedaży Allegro. W 2016 r. wynosił on 26 proc. i choć firma w kolejnych latach spodziewa się obniżenia wskaźnika o kilka punktów, to Allegro nadal będzie jednym z największych sprzedawców sprzętu w Polsce.    Przemysław Budkowski zarządza serwisem od  ponad sześciu lat, ale w Allegro pracuje od 2009 r., zaczynał od pionu marketingu. Jeszcze wcześniej pracował w Google jako product marketing manager w regionie. Karierę zawodową rozpoczął w Orange jako analityk biznesowy. Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego.
źródło: materiały prasowe
Przemysław Budkowski, prezes Allegro. Obecność szefa największej platformy handlu internetowego w Polsce w tym gronie nie dziwi, ponieważ elektronika to obecnie główna kategoria, jeśli chodzi o udział w sprzedaży Allegro. W 2016 r. wynosił on 26 proc. i choć firma w kolejnych latach spodziewa się obniżenia wskaźnika o kilka punktów, to Allegro nadal będzie jednym z największych sprzedawców sprzętu w Polsce. Przemysław Budkowski zarządza serwisem od ponad sześciu lat, ale w Allegro pracuje od 2009 r., zaczynał od pionu marketingu. Jeszcze wcześniej pracował w Google jako product marketing manager w regionie. Karierę zawodową rozpoczął w Orange jako analityk biznesowy. Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego.
Ewa Tomaszek, prezes Galicja Tomaszek. Spółka Galicja Tomaszek jest operatorem zarządzającym siecią sklepów Max Elektro. Firma rozwija się w nowatorskim modelu, właściciele sklepów wchodzą do grupy zakupowej i kupują akcje centrali, nie tracąc kontroli nad własnym biznesem.  Ewa Tomaszek wraz z mężem Januszem zaczynali, prowadząc oddzielne firmy sprzedające sprzęt AGD – ona włoskiego Ardo, on Amiki. W biznesie obecni są od ponad 20 lat. Później połączyli siły i założyli sieć Max Elektro oraz studiów kuchennych Max Kuchnie. W ramach tego projektu uruchomili również markę sprzętu AGD Kernau. Współpracują też z wieloma producentami mebli, oferując im w ramach tego kanału sprzęt AGD. Max Elektro prowadzi również własny e-sklep.
źródło: materiały prasowe
Ewa Tomaszek, prezes Galicja Tomaszek. Spółka Galicja Tomaszek jest operatorem zarządzającym siecią sklepów Max Elektro. Firma rozwija się w nowatorskim modelu, właściciele sklepów wchodzą do grupy zakupowej i kupują akcje centrali, nie tracąc kontroli nad własnym biznesem. Ewa Tomaszek wraz z mężem Januszem zaczynali, prowadząc oddzielne firmy sprzedające sprzęt AGD – ona włoskiego Ardo, on Amiki. W biznesie obecni są od ponad 20 lat. Później połączyli siły i założyli sieć Max Elektro oraz studiów kuchennych Max Kuchnie. W ramach tego projektu uruchomili również markę sprzętu AGD Kernau. Współpracują też z wieloma producentami mebli, oferując im w ramach tego kanału sprzęt AGD. Max Elektro prowadzi również własny e-sklep.
Bartosz Piotrowski, dyrektor działu rozwoju Neonet. W sieci Neonet pracuje od 2013 r., zaczynał jako specjalista ds. rozwoju, po roku kierował tym działem w ramach firmy. Absolwent krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego oraz  podyplomowych studiów na Uniwersytecie Warszawskim z przygotowywania i oceniania projektów inwestycyjnych. Neonet istnieje od kilkunastu lat, firma prowadzi ok.  300 salonów sprzedających elektronikę.  W ramach grupy silna jest też odnoga internetowa, reprezentowana choćby przez Neo24.pl. Właścicielem i prezesem grupy jest Marek Majewski, który znany jest z niechęci do udzielania wywiadów, nie zgadza się też na publikowanie wizerunku. Jest też mocno zaangażowany w projekty lokalne, według nieoficjalnych informacji był zainteresowany zakupem klubu Śląsk Wrocław.
źródło: materiały prasowe
Bartosz Piotrowski, dyrektor działu rozwoju Neonet. W sieci Neonet pracuje od 2013 r., zaczynał jako specjalista ds. rozwoju, po roku kierował tym działem w ramach firmy. Absolwent krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego oraz podyplomowych studiów na Uniwersytecie Warszawskim z przygotowywania i oceniania projektów inwestycyjnych. Neonet istnieje od kilkunastu lat, firma prowadzi ok. 300 salonów sprzedających elektronikę. W ramach grupy silna jest też odnoga internetowa, reprezentowana choćby przez Neo24.pl. Właścicielem i prezesem grupy jest Marek Majewski, który znany jest z niechęci do udzielania wywiadów, nie zgadza się też na publikowanie wizerunku. Jest też mocno zaangażowany w projekty lokalne, według nieoficjalnych informacji był zainteresowany zakupem klubu Śląsk Wrocław.

Liderzy branży | Sieci z elektroniką są zdominowane przez polski kapitał. Część z nich cechuje ogromna nieufność – ich zarządy nigdy nie pokazują się w mediach. Są jednak i takie, które są otwarte i dumne ze swoich osiągnięć.

Wydanie: 10769

Wydanie: 10769

Spis treści
Zamów abonament