Internet zagarnia rynek, ale nie wyeliminuje tradycyjnych sklepów
Obecnie już około 17 proc. sprzedaży elektroniki przechodzi przez kanał e-commerce. Nie oznaczy to kłopotów tradycyjnych sklepów, bo każda z nich jest także mocno obecna w sieci. piotr mazurkiewicz
Choć elektronika była latami przykładem błyskawicznego wzrostu udziału handlu internetowego, to trend ten nie jest traktowany jako zagrożenie dla sprzedaży w tradycyjnych salonach. Od wielu lat sieci intensywnie rozwijają się w i tu, i tu, co więcej, kluczem w skutecznym dotarciu do klientów jest obecność w obydwu kanałach.
Według badania IMAS dla Divante kategorie, w których internet ma największy wpływ na proces zakupowy, to rezerwacje hotelowe, bilety lotnicze i kolejowe, wyjazdy urlopowe oraz programy i gry komputerowe. Z kolei w modelu wyszukiwania w internecie, a kupowania w sklepie stacjonarnym najczęściej nabywany jest właśnie sprzęt RTV, bilety do kina i inne wydarzenia, meble i akcesoria wyposażenia wnętrz.
Internet i sklepy
– Klienci łączą zakupy w salonach stacjonarnych z zakupami online – zamawiają sprzęt przez internet, a odbierają w punkcie. Coraz bardziej cenią sobie także możliwość fizycznego obejrzenia i sprawdzenia konkretnego urządzenia. W związku z tym można zauważyć coraz większą rolę handlu typu omnichannel – mówi Ewa Tomaszek, prezes Galicja Tomaszek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta