Konsumenci chcą nowych kategorii
Popyt na elektronikę zmienia się. O ile największy udział w wydatkach ma wciąż IT czy AGD, o tyle o tempie wzrostu przesądzają rozwiązania nowe, głównie mobilne. piotr mazurkiewicz
W ostatnich latach struktura sprzedaży zmienia się nieznacznie, jednak kierunek jest wyraźny. Spada udział szerokiego segmentu elektroniki konsumenckiej, do którego wchodzą telewizory, odtwarzacze muzyczne czy akcesoria. Spadł też udział sprzętu IT, choć zdaniem branży to raczej chwilowe spowolnienie.
Kuchnia na fali
Zyskują tradycyjne kategorie jak AGD, ale najszybciej rośnie za to znaczenie szeroko rozumianego sprzętu telekomunikacyjnego – nie tylko smartfonów, ale też i routerów itd. Motywem przewodnim jest hasło: technologie mobilne.
– Komfort użytkowania jest sprawą kluczową. Wiąże się z tym również postępujący proces miniaturyzacji oraz łączenia funkcji wielu urządzeń w jednym. Jest to widoczne szczególnie w segmencie smartfonów, które zastąpiły takie urządzenia, jak aparaty fotograficzne czy nawigacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta