Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci chcą nowych kategorii

07 czerwca 2017 | Ekonomia
Konsumenci powoli zmieniają swoje zwyczaje na zakupach
źródło: Rzeczpospolita
Konsumenci powoli zmieniają swoje zwyczaje na zakupach

Popyt na elektronikę zmienia się. O ile największy udział w wydatkach ma wciąż IT czy AGD, o tyle o tempie wzrostu przesądzają rozwiązania nowe, głównie mobilne. piotr mazurkiewicz

W ostatnich latach struktura sprzedaży zmienia się nieznacznie, jednak kierunek jest wyraźny. Spada udział szerokiego segmentu elektroniki konsumenckiej, do którego wchodzą telewizory, odtwarzacze muzyczne czy akcesoria. Spadł też udział sprzętu IT, choć zdaniem branży to raczej chwilowe spowolnienie.

Kuchnia na fali

Zyskują tradycyjne kategorie jak AGD, ale najszybciej rośnie za to znaczenie szeroko rozumianego sprzętu telekomunikacyjnego – nie tylko smartfonów, ale też i routerów itd. Motywem przewodnim jest hasło: technologie mobilne.

– Komfort użytkowania jest sprawą kluczową. Wiąże się z tym również postępujący proces miniaturyzacji oraz łączenia funkcji wielu urządzeń w jednym. Jest to widoczne szczególnie w segmencie smartfonów, które zastąpiły takie urządzenia, jak aparaty fotograficzne czy nawigacje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10769

Wydanie: 10769

Spis treści
Zamów abonament