Polacy chcą mieć więcej elektroniki
Rynek sprzętu elektronicznego wart jest już niemal 9 mld euro. Co roku rośnie o co najmniej kilka procent, a czasem nawet szybciej, choćby przez 500+. piotr mazurkiewicz
Sprzęt elektroniczny można w Polsce kupić w niemal 5 tys. specjalistycznych sklepach, znajduje się również w ofercie hiper- czy supermarketów. Choć liczba wyspecjalizowanych placówek nieznacznie się kurczy, to jednak sprzedawcy są generalnie w dobrych nastrojach. Według wywiadowni Bisnode Polska w 2016 r. liczba sklepów ze sprzętem spadła 1,5 proc., do ponad 4,7 tys.
Dobry rok
Konsumenci chcą bowiem kupować sprzęt i systematycznie zwiększają wydatki na ten cel. Zwłaszcza że pod względem średnich wydatków na elektronikę w przeliczeniu na osobę jesteśmy w ogonie Europy, przeznaczając na ten cel 230 euro rocznie.
– Na przestrzeni dziesięciu lat wydatki na zakupy wzrosły niemal o połowę – mówi Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding, lidera rynku sprzedaży elektroniki z sieciami Media Markt oraz Saturn.
– Polski rynek jest też jednym z najtańszych pod względem średniej ceny sprzętu. Wynika to między innymi z faktu, że jesteśmy największym w Europie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta