Czy liczy się tylko okres zatrudnienia w urzędzie
Pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym w administracji rządowej, ale poza służbą cywilną niedługo zamierza przejść na emeryturę. Wysokość odprawy, jaka będzie mu się z tego tytułu należała zależy okresu jego pracy w urzędzie. Jak ustalany powinien być taki staż pracy?
Pracownik ten zatrudniony jest na podstawie ustawy o pracownikach urzędów państwowych. Zgodnie z art. 28 tej ustawy przechodzącemu na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jednorazowa odprawa przysługuje:
- po dziesięciu latach pracy w urzędach – w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia;
- po piętnastu latach pracy w urzędach – w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia;
- po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta