Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy liczy się tylko okres zatrudnienia w urzędzie

04 lipca 2017 | Administracja | Małgorzata Jankowska

Pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym w administracji rządowej, ale poza służbą cywilną niedługo zamierza przejść na emeryturę. Wysokość odprawy, jaka będzie mu się z tego tytułu należała zależy okresu jego pracy w urzędzie. Jak ustalany powinien być taki staż pracy?

Pracownik ten zatrudniony jest na podstawie ustawy o pracownikach urzędów państwowych. Zgodnie z art. 28 tej ustawy przechodzącemu na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jednorazowa odprawa przysługuje:

- po dziesięciu latach pracy w urzędach – w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia;

- po piętnastu latach pracy w urzędach – w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia;

- po...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10791

Wydanie: 10791

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Rzeczpospolita Cyfrowa

Zamów abonament