Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

GT z prądem, GT z dieslem

17 lipca 2017 | Dobra Firma
VW Golf 1,4 TSI Plug-In-Hybrid, cena cena od 158 tys. zł.
autor zdjęcia: Wojciech Romański
źródło: Rzeczpospolita
VW Golf 1,4 TSI Plug-In-Hybrid, cena cena od 158 tys. zł.

GTE czy GTD? Oto pytanie. W przypadku dwóch modeli odświeżonej niedawno VII generacji Volkswagena Golfa odpowiedź wcale nie jest oczywista.

Wojciech Romański

Dlaczego akurat mocny, dwulitrowy, 184-konny diesel (380 Nm momentu obrotowego) w zestawieniu z hybrydą plug-in, opartą na 150-konnym, benzynowym silniku 1,4 TSI, który w połączeniu z elektrycznym motorem o mocy 102 KM osiąga tzw. moc systemową 204 KM, z momentem obrotowym 350 Nm? Ano dlatego, że choć napędy różne, to osiągi obu odmian są zbliżone, podobnie jak ambicje, sygnalizowane znaczkiem GT. Popatrzmy: GTE do setki może przyspieszyć w 7,6 s, GTD w 7,4 s., zbliżona jest prędkość maksymalna: 222 km/h i 228 km/h. Oba mają też charakterystyczne wloty powietrza w dolnej części przedniego pasa sygnalizujące, że nie mamy do czynienia ze zwykłym Golfem.

W zdecydowany sposób...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10802

Wydanie: 10802

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament