Kontrolowane przez państwo rafinerie wspierają wprowadzenie opłaty paliwowej
Lotos i Orlen akceptują regulacje zwiększające obciążenia podatkowe. W ich ocenie nie muszą one spowodować wzrostu cen paliw.
Nasila się spór między zwolennikami i przeciwnikami przyjęcia projektu ustawy, autorstwa posłów PiS, o powołaniu Funduszu Dróg Samorządowych, który przewiduje m.in. zwiększenie opłaty paliwowej o 25 gr brutto na litrze paliwa.
Głos w sprawie zabrała Grupa Lotos, która jest jednym z dwóch producentów paliw na naszym rynku. „Lotos, jako spółka odpowiedzialna społecznie, popiera inicjatywy mające na celu rozbudowę i modernizację krajowej infrastruktury drogowej" – napisało biuro komunikacji koncernu.
Zauważa jednocześnie, że firma, zarządzając siecią blisko pięciuset stacji, nie ma możliwości kształtowania detalicznych cen paliw w Polsce. Niezależnie od tego na bieżąco monitoruje rynek i dostosowuje ceny do zmieniającego się otoczenia.
– Ponadto należy mieć na uwadze, że ceny paliw na stacjach w Polsce są przede...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta