Sposób na niewypłacalnego klienta
Zwiększające się zatory płatnicze i rosnące koszty pracy wpływają na sprzedaż polis dla przedsiębiorstw.
rEGINA sKIBIŃSKA
W sektorze mniejszych przedsiębiorstw pojawia się coraz więcej problemów z płatnościami. – Z tego powodu wprowadzane są rozwiązania, które mają na celu lepsze zarządzanie ryzykiem w segmencie mniejszych transakcji – tłumaczy Maciej Harczuk, członek zarządu Euler Hermes. – Portfel mniejszych klientów może również generować duże straty, gdy następuje ich kumulacja.
Kłopotliwy klient nienazwany
Przedsiębiorca, który chce ubezpieczyć kredyt kupiecki, może to zrobić albo wskazując konkretnych klientów, których należności obejmie ochroną, albo ubezpieczając ryczałtowo część transakcji. W tym pierwszym przypadku – są to zazwyczaj duzi klienci – mówimy o kliencie nazwanym. Ubezpieczyciel dysponujący swoją wywiadownią gospodarczą sprawdza daną firmę pod kątem wiarygodności finansowej i ocenia, czy współpraca z nią jest ryzykowna, czy też zapewni ochronę ubezpieczeniową do jakiejś konkretnej kwoty.
Nie dla wszystkich odbiorców ubezpieczyciele przeprowadzają analizę wiarygodności kredytowej. Jeśli tego nie robią,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta