Dyskonty nokautują promocją
handel | Aby zminimalizować skutki zamykania sklepów w niedzielę, sieci, zwłaszcza dyskonty, zaatakowały rynek obniżkami cen. Mimo to w kwietniu sprzedaż detaliczna raczej spadnie. piotr mazurkiewicz
Akcja Biedronki z obniżką cen o wartość VAT w piątek i sobotę przyciągnęła do sklepów tej sieci jeszcze więcej klientów niż zwykle. Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że w dwa dni skorzystało z niej ponad 5 mln osób – tyle paragonów zawierało choć jeden produkt objęty promocją. To ponad 50 proc. klientów robiących w tych dniach zakupu w sklepach Biedronki, co jest wynikiem bardzo wysokim.
Jak podawała wcześniej w raporcie rocznym firma Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, w 2017 r. promocje odpowiadały za ok. 30 proc. jej sprzedaży w Polsce.
Obecna akcja przerosła oczekiwania firmy. Klientów było co najmniej o kilka procent więcej niż w podobnych okresach wcześniej. Rekordy popularności biły produkty z grupy nabiał, kawa, a także karmy dla zwierząt.
Oblężenie w soboty
– Cieszymy się nie tylko z tego, że 6–7 kwietnia sklepy Biedronka w całym kraju odwiedziło więcej klientów niż zazwyczaj, ale również z tego, że dokonywali oni większych zakupów. Pierwsze wiosenne tygodnie obfitują w wiele akcji promocyjnych w naszych sklepach i już wkrótce będziemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta