Eksport szansą na rozwój
Ruszył Program Handlu Zagranicznego. Ma on pomóc przedsiębiorcom w podboju nowych rynków zbytu.
Artur osiecki
Program Handlu Zagranicznego (PHZ) to wspólna inicjatywa Banku BGŻ BNP Paribas, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i wywiadowni gospodarczej Bisnode, której medialnie patronuje „Rzeczpospolita". Wspólnie chcemy zachęcić średnie rodzime korporacje, ale też firmy z sektora MŚP, do wychodzenia na nowe, zagraniczne rynki. To ważne dla rozwoju naszej gospodarki, bo aktualnie za wzrostem eksportu (w 2017 r. eksport towarów z Polski wzrósł o 10,2 proc. w stosunku do 2016 r., osiągając wartość 203,7 mld euro) stoją przede wszystkim firmy z kapitałem zagranicznym.
Poza tym tylko 15 proc. polskiego eksportu to towary zaawansowane technologicznie. Grozi więc nam pogłębianie się podziału na dynamiczny, nowoczesny i powiązany z gospodarką światową segment firm z kapitałem zagranicznym i słabo rozwinięty technologicznie, tracący udział w światowym rynku, segment firm z kapitałem polskim. Co więcej, polski eksport jest tylko w niewielkim stopniu zróżnicowany geograficznie. Aż 80 proc. trafia na rynek UE, w tym 27 proc. do Niemiec. Dlatego warto kierować się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta