Miejskie ciężarówki na prąd
Dystrybucja | Zaczyna się era elektrycznych aut dostawczych
Najbardziej obiecujący, jeśli chodzi o wprowadzenie samochodów dostawczych z elektrycznym napędem, wydaje się rynek miejskiej dystrybucji. – Za pięć lat koszty użytkowania elektrycznej ciężarówki będą niższe niż spalinowej – przekonuje Bartłomiej Kras, wiceprezes warszawskiej firmy Impact Clean Power Technology, odpowiedzialny za rozwój technologii i badania.
Jak przyznaje, w najbliższych latach można liczyć jedynie na ewolucyjny postęp w budowie litowych akumulatorów, jednak kilkuprocentowe coroczne ulepszenia sprawią, że co dwa lata gęstość energii będzie rosła o 10–20 proc. – W rezultacie elektryczne ciężarówki staną się za pięć lat komercyjną propozycją niewymagającą dopłat i finansowych zachęt ze strony państwa lub samorządów – zapewnia Bartłomiej Kras.
Impact CPT jest liczącym się w Europie dostawcą pakietów akumulatorów do autobusów elektrycznych. Firma blisko współpracuje z Solaris Bus & Coach. Komponenty podobne do tych używanych w autobusie mogą trafić do ciężarówek dystrybucyjnych. Pojazdy mają podobną dopuszczalną masę całkowitą (dmc) i podobną charakterystykę użytkowania (częste postoje).
Bartłomiej Kras podkreśla,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta