Polska kluczowa dla ograniczenia emisji CO2
prawo | Większość państw UE chce szybkiego zmniejszania emisji CO2 w transporcie. Z Polską miałyby potrzebną większość do przegłosowania nowych celów. Anna słojewska z Brukseli
Transport lądowy odpowiada za 35 proc. emisji poza ETS (unijnym systemem handlu emisjami, który obejmuje obiekty przemysłowe, ale nie transport, rolnictwo, budynki, małe instalacje przemysłowe i gospodarkę odpadami). Najbardziej akceptowalnym sposobem na zmniejszenie zanieczyszczeń z tego tytułu jest wprowadzenie celów redukcji emisji CO2 dla nowo produkowanych samochodów. Komisja Europejska przedstawiła w listopadzie 2017 r. cel redukcji o 15 proc. w latach 2025–2029 i 30 proc. od 2030 r. Nowe rozporządzenie musi być wspólnie zatwierdzone przez Radę (państwa członkowskie) oraz Parlament Europejski.
Chcą więcej
W Parlamencie zbudowano większość na rzecz bardziej ambitnego celu redukcji, a mianowicie 40 proc. od 2030 r. Na razie zostało to przegłosowane na Komisji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta