Efektywna i bezpieczna
Transport kolejowy | Pesa rozpoczyna prace nad autonomiczną lokomotywą dwunapędową
Bydgoska Pesa podjęła się jednego z najtrudniejszych zadań dla producentów taboru: rozpoczyna prace nad autonomiczną lokomotywą w wersji dwunapędowej. Lokomotywa otrzyma silnik elektryczny i spalinowy, dzięki czemu będzie mogła jeździć po wszystkich odcinkach kolejowej sieci, realizując przewozy najkrótszymi trasami.
Lokomotywa elektryczna i spalinowa
O takie konstrukcje pytają przewoźnicy będący pod presją samochodowej konkurencji. Ponadto szybko rosną przewozy intermodalne; dwunapędowa lokomotywa przeznaczona jest właśnie do obsługi tego ruchu, czyniąc go znacznie tańszym, ponieważ w takich przewozach jedną trzecią kosztów stanowią opłaty trakcyjne.
Tak wysokie koszty trakcyjne to wynik stosowania dwóch lokomotyw: elektrycznej na trasie oraz spalinowej manewrowej w terminalu. – Ta ostatnia jest wykorzystywana w niewielkim stopniu. Rezygnacja z niej znacznie ograniczy koszty obsługi trakcyjnej – zapewnia Sławomir Piątek, dyrektor marketingu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta