Auta elektryczne wciąż wymagają wsparcia
Aleksander Rzepecki Mercedes Electric Vehicles Manager Central Europe w rozmowie z Martinem Śliwą
„W tym momencie robimy rewolucję w naszej ofercie, zwłaszcza w obszarze napędów. Właśnie zaprezentowaliśmy pierwszy model nowej marki – EQ. Tak będą się w przyszłości nazywały elektryczne mercedesy. Aktualnie mamy w sprzedaży elektrycznego Smarta, który był pierwszym seryjnie produkowanym e-samochodem na świecie. Już niedługo Smart stanie się marką wyłącznie elektryczną".
„Nastawiamy się, że za 10 lat 25 procent sprzedawanych aut będzie miało napęd elektryczny. Zresztą to zależy od tego, na jaki rynek popatrzymy, bo w Szwecji czy Norwegii już teraz mamy bardzo duży odsetek takich aut. W Polsce czy Czechach ten proces będzie dłuższy. Jednak to nie jest pytanie czy, tylko kiedy".
„Jeśli chodzi o legislację czy wsparcie ze strony rządu, Polska jest niestety nadal daleko za krajami zachodnimi. Zresztą w Czechach jest podobnie. Póki nie ma wystarczających zachęt i dopłat ze strony państwa, to temat elektryczności w motoryzacji rusza bardzo wolno".