Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Świat internetowych gwiazd

17 września 2019 | Rzeczpospolita Cyfrowa
Tłumy fanów z całej Polski odwiedziły krakowską Tauron Arenę, by podczas MeetUp 2019 poznać swoich internetowych idoli
źródło: materiały prasowe
Tłumy fanów z całej Polski odwiedziły krakowską Tauron Arenę, by podczas MeetUp 2019 poznać swoich internetowych idoli

Czołowi polscy youtuberzy i instagramerzy są w stanie – dzięki współpracy z markami – generować kilkadziesiąt tysięcy złotych przychodu miesięcznie. Takich najpopularniejszych tzw. influencerów w sieci obserwuje nawet ponad 1 mln fanów.

Fakt, że nastolatek, który nagrywa filmy w internecie i ma własny kanał na YouTubie, jest w stanie zarobić w ciągu miesiąca więcej niż jego rodzice w pół roku, wciąż wywołuje zdziwienie u wielu osób. Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych, postęp technologiczny i rosnące znaczenie online'owych twórców w grupie, z reguły młodszych, konsumentów treści internetowych to niewątpliwie rewolucja. Dla pokolenia Z (urodzeni po roku 2000) i milenialsów znani youtuberzy czy twórcy z Instagrama to dziś często takie same gwiazdy, a czasem nawet większe, niż idole ze scen muzycznych i planów filmowych. Zarobki na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie czy kilkuset tysięcy za realizację długofalowego projektu to w przypadku topowych twórców nad Wisłą nic nowego.

Zarobić na YouTubie i Instagramie

Influencerzy, bo o nich mowa, to z reguły internetowi twórcy, mający imponujące grono wiernych fanów, śledzących ich poczynania na monitorze komputera czy ekranie smartfona. Ich wpływ (z ang. influence) i oddziaływanie na widzów, w świecie online określanych raczej jako subskrybenci, jest dziś porównywalny z gwiazdami „tradycyjnego" show-biznesu. Ową „moc" – zarówno gwiazd sportu, telewizji czy estrady, jak i internetowych twórców – chętnie wykorzystują marki,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11460

Wydanie: 11460

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament