Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Równość w internecie

17 września 2019 | Pierwsza strona | Renata Krupa-Dąbrowska

Od 17 września firma handlująca w sieci, która odmawia sprzedaży swoich produktów klientom z innych krajów, może za to słono zapłacić. Renata Krupa-Dąbrowska

Klienci internetowych sklepów, którzy są ofiarami geoblokowania (czyli ograniczania dostępu do towarów ze względu na miejsce zamieszkania), mogą wreszcie składać skargi do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do tej pory, nawet jeśli spotkali się z odmową sprzedaży towarów, nie mieli kogo o tym poinformować. Nowe przepisy przewidują też dla firm surowe kary, nawet do 10 proc. obrotów.

Sprzedawcy internetowi nie tylko nie mogą odmawiać sprzedaży towaru klientom z zagranicy, ale też nie mogą zawyżać cen towarów w zależności od tego, na jaki rynek je sprzedają.

Wydanie: 11460

Wydanie: 11460

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament