Rozwój pod dyktando Azji z Chinami na czele
Świat | Na zagranicznych rynkach prym zdecydowanie wiodą mobilne gry wideo
Na świecie gra już ponad 2 miliardy ludzi. Gry wideo stały się dużo bardziej dochodowym przemysłem niż film czy muzyka.
– Najwięcej graczy pochodzi z Azji, szczególnie z Chin. Udział tego kraju we wszystkich przychodach z gier wynosi około 40 proc. – mówi Michał Gembicki z zarządu studia Klabater.
Jak dodaje, na drugim miejscu plasują się Amerykanie z ponad 30-proc. udziałem, a na trzecim Europejczycy i kraje Bliskiego Wschodu (nieco ponad 20 proc.). Skala chińskiego rynku jest ogromna, a byłaby jeszcze większa, gdyby nie duże bariery ograniczające wejście (cenzura, konieczność uzyskiwania licencji).
Duży może więcej
Wiodącymi koncernami na świecie są: Tencent, Activision Blizzard, Electronic Arts, Take Two. Nie można też zapomnieć o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta