Wolontariat zwiększa radość z życia nie tylko u młodych ludzi
Swoje chęci do działania na rzecz innych i środowiska naturalnego Polacy coraz częściej mogą realizować w miejscu pracy. Od kilku lat, szczególnie w dużych firmach, przybywa programów wolontariatu pracowniczego. Anita Błaszczak
Prawie trzykrotnie zwiększył się w ciągu ostatnich siedmiu lat odsetek dużych firm, które prowadzą programy wolontariatu pracowniczego. W 2012 r. mogło się nimi pochwalić tylko sześć na sto dużych przedsiębiorstw, ale w ubiegłym roku już 16 proc. Ponad jedna czwarta tych firm, które takich programów nie mają, przymierza się do ich wprowadzenia – wynika z raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który podsumowuje III ogólnopolskie badania wolontariatu pracowniczego w Polsce.
Karol Krzyczkowski, ekspert FOB, zwraca uwagę, że w ostatnich kilku latach wzrost popularności wolontariatu pracowniczego (WP) wyraźnie przyspieszył – aż 42 proc. dużych firm z programem WP działa w tym obszarze nie dłużej niż pięć lat. Ma to również związek z koniunkturą na rynku pracy, m.in. rosnącą konkurencją o specjalistów.
Oczekiwania młodych
Chcąc przyciągnąć i zatrzymać dobrych pracowników, firmy muszą zadbać nie tylko o podstawowe warunki (konkurencyjne wynagrodzenie, benefity i możliwości rozwoju), ale również o dodatkowe motywatory. Wśród nich zaczyna wyróżniać się zaangażowanie firm w CSR,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta