Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Branża gier na fali wznoszącej

04 marca 2020 | Raporty RZ
źródło: materiały prasowe

Michał Chomczyk | koordynator ds. obszaru informatyki i technologii informacyjnych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

 

Mówi się, że sukcesy producentów gier to fenomen naszej gospodarki. To prawda?

Polska kolejny rok utrzymuje się w gronie liderów regionu. Według szacunków Newzoo w 2019 r. przychody naszego gamedevu wyniosły prawie 600 mln dolarów, co daje nam drugie miejsce w Europie Środkowej. Dynamika wzrostu była o około 3 pkt proc. wyższa niż średnia dla regionu (7,4 proc.).

Z czego to wynika?

Klucz do sukcesu w mojej ocenie leży w kapitale ludzkim i dostępności funduszy na rozwój nowych technologii. Kompetencje pracowników branży kreatywnej, nie tylko deweloperów, są obecnie na światowym poziomie. Warto też zwrócić uwagę na fenomen szybkiego rozwoju całej gospodarki. Branża gier i sektory wykorzystujące nowe technologie mają w tym znaczący udział.

Z jakimi największymi wyzwaniami borykają się polscy producenci gier?

W mojej ocenie dużym wyzwaniem było pozyskanie środków na najbardziej innowacyjne –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11599

Wydanie: 11599

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament