Wirtualna rzeczywistość wkracza do gry
Technologie | Rynek VR rośnie wolno, ale ma potencjał
Prawie o 74 proc. rocznie – do 16,8 mld dolarów – mają rosnąć w latach 2017–2022 globalne wydatki na produkty i usługi z segmentu rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR) rzeczywistości – szacuje firma analityczna IDC. W 2019 r. konsumenci wydali na produkty i usługi VR/AR ponad 7 mld dolarów, z czego najwięcej na gry VR, oglądanie wideo oraz produkcje AR. Liderem w wydatkach na te nowatorskie technologie są Stany Zjednoczone. Za nimi plasują się Chiny, Japonia i Europa Zachodnia.
Dobre prognozy...
– W ostatnim czasie obserwujemy przyspieszony rozkwit rynku wirtualnej rzeczywistości, co starają się wykorzystać rodzimi producenci. Urządzenia stają się tańsze i wygodniejsze, a to zwiększa bazę użytkowników – twierdzi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory. – Wzmożoną aktywność na tym polu obserwujemy chociażby w grupie PlayWay. My także chcemy przystosować nasze gry do wirtualnej rzeczywistości i w tym celu, wspólnie z Ultimate Games,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta