Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Komu skórka, komu ubezpieczenie cyfrowych łupów

04 marca 2020 | Raporty RZ | Michał Duszczyk, 
Katarzyna Kucharczyk
≥ Rynek cyfrowej rozrywki oferuje wiele możliwości zarobku
źródło: Shutterstock
≥ Rynek cyfrowej rozrywki oferuje wiele możliwości zarobku

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ | Wokół sektora gier wyrósł cały ekosystem dodatkowych usług, akcesoriów i gadżetów

Niemal 60 proc. fanów cyfrowej rozrywki kupuje gry i specjalny sprzęt – wynika z raportu RTV Euro AGD. Odsetek ten systematycznie rośnie. Prawie dwie trzecie ankietowanych deklaruje kolejne zakupy.

Czego szukamy? Najczęściej akcesoriów (myszki, klawiatury), specjalnych foteli do gry, a także podzespołów poprawiających jakość komputerów (karty graficzne, procesory). Z badania firmy analitycznej IDC wynika, że sprzedaż komputerów i monitorów przeznaczonych do cyfrowej zabawy będzie rosła w latach 2019–2023 o ponad 6 proc. rocznie.

W produkcji sprzętu IT prym wiodą globalne koncerny, ale niektórym mniejszym firmom udało się zdobyć pozycję w jakimś segmencie rynku. Na przykład nasz krajowy Modecom oferujący obudowy, myszki, podkładki i zasilacze z powodzeniem działa na rynku już od wielu lat i wciąż się rozwija.

Szeroka oferta

Sprzęt to tylko...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11599

Wydanie: 11599

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament