Komu skórka, komu ubezpieczenie cyfrowych łupów
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ | Wokół sektora gier wyrósł cały ekosystem dodatkowych usług, akcesoriów i gadżetów
Niemal 60 proc. fanów cyfrowej rozrywki kupuje gry i specjalny sprzęt – wynika z raportu RTV Euro AGD. Odsetek ten systematycznie rośnie. Prawie dwie trzecie ankietowanych deklaruje kolejne zakupy.
Czego szukamy? Najczęściej akcesoriów (myszki, klawiatury), specjalnych foteli do gry, a także podzespołów poprawiających jakość komputerów (karty graficzne, procesory). Z badania firmy analitycznej IDC wynika, że sprzedaż komputerów i monitorów przeznaczonych do cyfrowej zabawy będzie rosła w latach 2019–2023 o ponad 6 proc. rocznie.
W produkcji sprzętu IT prym wiodą globalne koncerny, ale niektórym mniejszym firmom udało się zdobyć pozycję w jakimś segmencie rynku. Na przykład nasz krajowy Modecom oferujący obudowy, myszki, podkładki i zasilacze z powodzeniem działa na rynku już od wielu lat i wciąż się rozwija.
Szeroka oferta
Sprzęt to tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta