Odpowiedzialnym firmom łatwiej zdobyć i utrzymać pracowników
KADRY | Coraz częściej kandydaci nie są zainteresowani pracą, bo nie odpowiada im kultura tego przedsiębiorstwa Anita Błaszczak
Chociaż dla większości Polaków głównym kryterium wyboru pracy pozostaje wysokość wynagrodzenia, to już ośmiu na dziesięciu pytanych o opinię mówi, że zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność ewentualnego pracodawcy.
Tylko 14 proc. kandydatów do pracy, którzy pod koniec 2019 r. wzięli udział w Confidence Index – cyklicznym badaniu firmy rekrutacyjnej Michael Page – stwierdziło, że nie ma dla nich znaczenia podejście pracodawcy do CSR. Zdecydowanie więcej – bo aż 81 proc. ankietowanych – wskazało, że praca w społecznie odpowiedzialnej firmie jest dla nich ważna, a dla 37 proc. bardzo ważna. Wśród osób przed 30. rokiem życia ponad połowa uważa to za bardzo ważną kwestię.
Nadal jesteśmy poniżej średniej dla 13 badanych krajów Europy (87 proc. uznaje, że praca w odpowiedzialnej firmie jest dla nich ważna), ale zmiana jest znacząca w porównaniu z końcem 2016 r. Wtedy praca w takiej firmie była istotna dla dwóch trzecich Polaków.
Podobny wynik przynoszą najnowsze badania agencji zatrudnienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta