Klimat się zmienia. Co z biznesem?
MATERIAŁ PARTNERA | LPP jako pierwsza polska firma przystąpiło do inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment
Odpowiadając na globalne wyzwania klimatyczne, wiele firm podejmuje działania na rzecz zmniejszania swojego wpływu na środowisko. Nierzadko biznes zaczyna od małych kroków, wprowadzając dobre praktyki w wybranych obszarach swojej działalności. Co ważne, te małe kroki przekładają się często na przełomowe zmiany.
Zapewne każdy w miarę swoich możliwości stara się szanować środowisko i zachowywać proekologicznie. Segregujemy zatem śmieci (zgodnie z przekonaniem, że posortowane odpady to surowce do przerobu i wykorzystania), staramy się racjonalnie korzystać z wody, gasimy niepotrzebne światło, nie otwieramy okien, kiedy mamy gorące kaloryfery.
Małe kroczki, długi dystans
I choć wydaje się, że z poziomu codziennego życia nie mamy wpływu na globalne zmiany klimatyczne, to te proste działania, skumulowane w ramach osiedla, miasta, regionu, a wreszcie kraju, dają efekt skali i przekładają się wprost na to, ile rzeczy, których się pozbywamy, ma szansę trafić do recyklingu, ile energii – elektrycznej i cieplnej – uda się uchronić od zmarnowania. Nasze działania – ale też ich zaniechanie – mają realny wpływ na środowisko i robią różnicę.
Co jeszcze można zrobić? Coraz popularniejsze staje się ponowne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta